7654345654

نماینده مقام‌ معظم‌رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در هفتمین گردهمایی مسئولان استان‌ها گفت: در عرصه‌ی فضای مجازی ، با یک پدیده مداخله‌گر فعال در همه امور زندگی رو به ‌رو هستیم که هر روز از عمر آن می‌گذرد عمق تاثیر و نفوذش گسترده‌تر می‌شود.

 

ف8786765645354545 

 

 

56456765478بلل

حجت الاسلام و المسلمین حاج‌علی‌اکبری نماینده مقام‌معظم‌رهبری در اتحادیه در هفتمین نشست مسئولان اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان سراسر کشور اظهار کرد: در حال حاضر فضای مجازی یک عرصه تازه، تاثیرگذار و پیچیده است.
وی در ادامه گفت:سال‌های طولانی از ورود اینرنت نمی‌گذرد و در سال‌های اخیر این پدیده‌ی نوظهور توانسته است همه‌ی عرصه‌های زندگی بشر را تحت تاثیر خود قرار دهد.
نماینده مقام‌معظم‌رهبری در اتحادیه افزود: درست است که این فضا در اسم فضای مجازی است ولی واقعیت بزرگی است که
 همزمان فرهنگ و سبک زندگی جدیدی را مهیا می‌کند و به راستی پدیده‌ای گفتمان‌ساز است و در همه بخش‌ها یک مواجه‌سازی با تازه‌ها را پیش‌رو دارد.
وی خاطرنشان کرد: در فضای مجازی موضوع سرعت و دسترسی‌ها عمده‌ترین و اساسی‌ترین بحث‌هایی است که در این پدیده  مطرح است و در محور اخلاقی و تربیتی نیز داستان‌های تازه‌ای را درخود جای داده است و بی‌تردید شیاطین حضور عجیب و غریبی در این فضا دارند و در بخش حق‌الناس و حریم خصوصی  مرز شکنی‌های بسیاری رخ داده است.
حجت الاسلام و المسلمین حاج‎علی‌اکبری مطرح کرد: در دنیای مجازی یکی از کلیدی‎ترین مباحثی که مطرح است واژه‌ی حیا است که متاسفانه  بی‌پروایی و مرزشکنی در این دنیای عجیب و غریب مشهود است و بر طبق روایات در جایی که حیا از بین برود بی‌تردید ایمان هم از آن جا رخت می‌بندد.
وی ادامه داد: فضای مجازی در همه‌ی عرصه‌ها ورود پیدا کرده است برای مثال، بحث‌های هستی‌شناسی را مورد توجه قرارداده است  ازبحث‌های سیر و سلوک گرفته تا حتی بحث‌های انسان‌شناسی و می‌توان گفت در همه‌ی بخش‌ها با رویارویی مباحث جدید روبه رو هستیم.
نماینده مقام‌معظم‌رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: فضای مجازی تعریفی است از دنیای جدید و در این دنیا مباحث علمی نیز با سرعت شگرفی در حال پیشرفت و درحال اشتراک گذاشتن می‌باشد و در حوزه‌ی امنیت مرزها و آفاق جدیدی را باز کرده است و به طور کلی می‌توان گفت دنیای مجازی فضایی سرشار از تهدیدها و فرصت‌ها است.
وی مطرح کرد: فضای مجازی آثار نو پدیدی دارد که آسیب‌های روانی و جسمی را به دنبال دارد و انسان را از واقعیت‌های عینی و طبیعت باز می‌دارد واز لحاظ روانی حوصله را کم می‌کند و تنبلی را به بار می‌آورد و بیماری‌های جسمی و روانی را به دنبال دارد.
نماینده مقام‌معظم‌رهبری در اتحادیه بیان کرد: در عرصه‌ی فضای مجازی،با یک پدیده مداخله‌گر فعال در همه امور زندگی روبه‌رو هستیم که هر روز از عمر آن می‌گذرد عمق تاثیر و نفوذش گسترده تر می‌شود.

ضرورت تجهیز اتحادیه، به لشگر بزرگی از مجاهدین سایبری  

وی با اشاره به رویکرد اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در این برهه و با سرعت شگرف فضای مجازی خاطرنشان کرد: طبعا تشکیلات باید با سرعت عمل و حضور فعال و خردمندانه در مسیر منویات و بیانات مقام‌معظم‌رهبری گام بردارند و با تشکیل اتاق فکر و کارگروه‌های ویژه و در بخش پشتیبانی با تولید نرم‌افزار و سخت‌افزار و سازمان‌دهی شبکه‌های دانش‌آموزی از این ظرفیت‌های عظیم بهره‌مند شوند.
وی ادامه داد: انجمن اسلامی وظیفه دارد در بحث سبک زندگی با توجه به شرایط و آثار نو پدید در فضای مجازی سواد دیجیتالی دانش‌آموزان را افزایش دهد و آنها را با واقعیات دنیای مجازی آشنا کند و آگاهی از لشگر دشمن و پرتگاه‌هایی که در این فضا وجود دارد نیز صورت گیرد.
حجت الاسلام و المسلمین حاج‌علی‌اکبری در پایان گفت: انجمن اسلامی دانش‌آموزان مبارزه جهادی را در این بخش باید آغاز کند و لشگر بزرگی از مجاهدین سایبری را مجهز کند.